Ügyfélszolgálatosok versenye: ha megkérdeznek, vállald a véleményedet!

írta Arany Média 798 views0

Ha engem kérdeznek, azt mondom, jó hogy van egy ilyen verseny, mert tisztelet a kivételnek, de rengeteg ügyfélszolgálatossal meggyűlt már a bajom. És hogy mi a legnagyobb problémám? Hogy nem ismernek fel! Pedig ismerniük kellene! Én vagyok az ügyfél. Az ügyfél, aki a pénzét a cégüknél költi el. Persze vannak kivételek, vállalható kedves és jó sztorik is, de valahogy olyan a világ, hogy mindig a negatív sztorik, sérelmek kerülnek előtérbe. A jó az természetes. Vagy legalábbis annak kellene lennie.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Mindenesetre az alagút végén ott a fény, ha másért nem, hát egy versenyért, a jó hírnévért biztosan sok ügyfélszolgálatos összekapja magát. Idén ugyanis hatodik alkalommal rendezik meg a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban üzleti versenyt, amelynek legfőbb célja a magyarországi ügyfél-kiszolgálási kultúra fejlesztése.

Certificate of Service Excellence

A 2009-ben indított program ma az egyetlen olyan verseny Magyarországon, amely a cégek ügyfél-kiszolgálási Ügyfélszolgálatszínvonalát méri össze ágazatokon belül és között. Újdonság, hogy az idei évtől kezdve a programban résztvevő vállalkozások helyezéstől függetlenül, az elért eredmények alapján kézhez kapnak egy ügyfél-kiszolgálási minőségi tanúsítványt (Certificate of Service Excellence), amely a vállalat efféle színvonalát a program nemzetközi standardok alapján összeállított értékelési szempontrendszere alapján tanúsítja. Tehát akinek lesz ilyenje, valószínűleg tényleg figyel az ügyfeleire – én csak támogatni tudom.

A verseny mellett a program további előnye lehet, hogy a résztvevők helyezéstől függetlenül a részvétellel vevőkiszolgáláshoz kapcsolódó iránymutatásokhoz juthatnak hozzá, így talán fel is ismernek, ha velem, velünk találkoznak! Jó kis motiváció lehet e cikk és a verseny kombója.

Mint azt a főszervezőtől, Kricska Istvántól a Men.hu megtudta: a résztvevők között a nagy, nemzetközi multinacionális vállalatok mellett több hazai hátterű vállalkozás is megtalálható. Állítólag a magyar cégek közül többen is eséllyel veszik fel a versenyt a nemzetközi háttérrel rendelkező vállalatokkal szemben – értelemszerűen az ügyfélkiszolgálás területén. E felvetés talán nem meglepő, hiszen olykor éppen a multikkal a legnehezebb kommunikálni.

Az idei megmérettetésen a lakossági vevő- és ügyfélkiszolgálás mellett az úgynevezett B2B, üzleti ügyfeleket kiszolgáló egységek és cégek is ringbe lépnek.

ÜgyfélszolgálatA verseny, az ügyfélélmény

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!