Súllyal guggolás: így ne vágd haza a hátadat és a térdedet

írta KJ 4 479 views0

A guggolás egy alapvető gyakorlat, ami első látásra nagyon egyszerű, de valójában komplex mozdulatsor, amit több ponton is el lehet rontani. Ha tudni akarod, hogyan hajtsd végre biztonságosan a súllyal való guggolást, olvass tovább!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Mikor guggolásról beszélek, a teljes guggolást értem ezalatt súllyal, tehát nem a félguggolást és nem is a súly nélküli verziót. Utóbbinak is van értelme, főleg, ha küzdősportolók rúgásokkal kombinálják a mozdulatsor végét. Azonban a teljes guggolásnak a versenyeken is megkövetelt definíciója, hogy a felsőcomb teteje mélyebbre kerüljön, mint a térd felső vonala. Az ennél feljebb való guggolások csak félguggolások.

A kezdő pózt így vedd fel: a válladat hátra kell húznod, és a hátad felső részét kicsit meg kell döntened. Ezek után a kétkezes súlyzót a nyakad mögé helyezve át kell fektetned a válladon, mégpedig a trapézizmodra, avagy csuklyásizmodra helyezve. Ügyelj arra, hogy semmiképp se a gerincoszlopodra tedd a rudat!

Csuklyásizom

Csuklyásizom (fotó: jonbarron.org)

A rúdra markolj rá egy olyan távolságon, mint a széthúzott hüvely- és kisujjad közti távolság (de valószínűleg lesz a rúdon markolat). Mindenképpen figyelj oda, hogy a könyökeid lefelé mutassanak, és ne hátra! A csípődet ezek után engedd hátra, éppen úgy, ahogyan leülnél egy padra! Amikor a csípőd lefelé mozdul, a törzsednek egy kicsit előre kell hajlania.

Ezt is olvasd el (kattints)! 3 mítosz a lábnap körül: így edzd a „futóművedet”

A térdednek egyenesen kell előre néznie, és a fejednek is. A rúd nem szabad, hogy kilengjen oldalra, és a csípődet nem szabad magad alá engedned. A combodnak párhuzamosan kell lennie a talajjal, a sarkadnak pedig nem szabad elemelkednie a földtől.

Ezek után lassan, és semmiképp sem kapkodva kelj fel! A gyakorlat megkezdése előtt kell nagy levegőt venned, és azt egészen a felfelé jövetel végéig bent tartanod. Ne törd meg a légzés menetét a mozdulatsor közben, mert a tüdőd össze fog szorulni, és a súlytól nem fogsz tudni ismét levegőt venni!

Ez a videó (kattints ide!) remekül mutatja a helyes gyakorlatot!