Lendületet ad, egészséges és a diétázóknak is tökéletes ez a szendvics

írta Arany Média 2 403 views0

Könnyű elkészíteni, laktató és egészséges. Mi kell még? Ja, alapanyag. Mutatjuk is, hogy mi!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Alacsony kalóriatartalmú „szendvicscsoda” a nap bármelyik percében

Ha épp fogyókúrázol, akkor ezt a receptet neked találták ki, ugyanis az egyik fő hozzávalónak számító tojás kitűnően asszisztál a kilók leadásához – persze kis mértékben.

Egy kis matematika: egy darab tojás összesen nyolcvan kalóriát tartalmaz, ami annak tükrében, hogy milyen jól tudunk lakni vele, nagyon jó párosítás. Ráadásul tele van fehérjével – nem véletlenül a testépítők étrendjének fontos eleme –, mely a teltség, a jóllakottság érzetéért felel. Ha reggelire fogyasztod ezt a tartalmas szendvicset, akkor ebédig garantáltan nem fogod hallani a gyomrod fájdalmasan korgó „sírását”.

A curryről kevesen tudják, hogy rengeteg antioxidánst tartalmaz, amely amellett, hogy fiatalon tart minket, és segíti az emésztésünket, a rákmegelőzésben is fontos, nélkülözhetetlen szerepet tölt be.

Árkategóriában nem a legolcsóbb receptünk, mert amellett, hogy sok alapanyagot igényel, vannak köztük meglehetősen drága tételek is. De ahogy a mondás is tartja: kultúrán és az egészségen nem szabad spórolni. Nézzük is meg, hogy milyen adagokban kell kiporcióznunk a hozzávalókat:

  • két darab tojás
  • két evőkanál joghurt
  • kaliforniai paprika
  • egy evőkanál curry
  • ízlés szerint só és bors
  • spenótlevél
  • egy narancs
  • két szelet rozskenyér

Tipp: a salátához használjatok görög natúr joghurtot, mert az sokkal kevesebb zsírt és kalóriát tartalmazz, mint a normál.

Kép forrása: www.health.com
Kép forrása: www.health.com

Elkészítése

A töltelékes saláta elkészítése nem egy nagy ördöngösség, ugyanis csak a hozzávalókat kell a megfelelő adagokban kimérnünk és egy tálban alaposan összekevernünk. A kivétel a tojás, amit a tűzhelyen kell alaposan „megdolgoznunk”, amihez csak egy lábasra és forró vízre van szükségünk.

Körülbelül öt-hat perc elég ahhoz, hogy a tojássárgája és a fehérje a héjon belül szilárd, fogyasztható állagúvá álljon össze. Ha ezzel megvagyunk, akkor felvágjuk (hogy karikára vagy kockára, az rád van bízva) és tálban az előre kiporciózott görög natúr joghurttal nyakon öntjük.

Szeleteljük fel a paprikát és a narancsot – itt is rátok van bízva, hogy karikára vagy kockára vágjátok. Ha ezzel is megvagytok, akkor már csak fűszereznetek kell: ízlés szerint borsozzátok, sózzátok meg, majd adjátok hozzá a recept szerint ajánlott egy evőkanál curryt. Mivel elég intenzív az utóbbi íze, tényleg ne vigyétek túlzásba a használatát, mert alaposan elronthatja a salátát.

Ezt is olvasd el (kattints)! Férfi fakanállal: 6 praktikus tipp, ha ezúttal sütnél-főznél is a konyhában

Az alaposan összekevert hozzávalókat egy kicsit állni hagyjuk. Ezután már csak a pirítóst kell elkészítenünk: a szeletelt rozskenyeret – nem muszáj kettőt, ha nagyon éhesek vagyunk, lehet többet is –, óvatosan pirítsuk meg. Figyeljünk rá, hogy véletlenül se legyen szenes, odaégett, mert köztudottan rákkeltő hatású.

Ha ezzel is megvagyunk, tegyük tányérra az egyik szeletet, amire óvatosan fektessük rá a spenótlevelet. Ezután igazgassuk el rajta vastagon a tölteléket – több szendvicsre való adag is kijön a fent javasolt mennyiségből –, majd tegyük rá a tetejét és fogyasszuk élvezettel.

Érdemes kipróbálni, mert amellett, hogy roppant finom, délig tartó lendületet is biztosít, valamint nagyon egészséges. Újabb bizonyíték arra, hogy nem kell ahhoz koplalni és vízen élni, hogy megszabaduljunk a karácsonykor felszedett plusz kilóktól.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!