„Legális dopping” edzés előtt – a kávé csodái

írta KJ 5 754 views0

Mostanság több, edzéssel foglalkozó magazin regélt csodákat a koffein hatásáról. Ennek örömére érdemes pillantást vetni arra, miképpen is hat szervezetünkre az egyetlen „legális dopping.” Kattints, hogy megtudd, miért érdemes kávéznod edzés előtt? Persze csak módjával!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

1. Kevésbé érzed magadat fáradtnak

Tudtad, hogy a kávé nem egyszerűen „felpörget”, hanem egyenesen megváltoztatja azt a módszert, ahogyan az agyad „felfogja” a fizikai munkád nehézségét? Egy friss tanulmány szerint a következő történt egy amerikai kutatás alatt: sportoló férfiak egy részének koffeintablettákat osztottak ki, míg másik részük nem fogyasztottak koffeintartalmú készítményt edzés előtt.

Az edzés végére az első csoport arra jutott, hogy sokkal jobb teljesítményt nyújtottak (közel 10%-al jobban dolgoztak) sport közben, mint a koffeint nem fogyasztó csoport. A kutatók arra jutottak, hogy a koffein hatására egyszerűen kevésbé érezték a fáradtságot a sportolók.

„Legális dopping” edzés előtt – a kávé csodái

Ennek az oka a következő: mikor sportolsz, az idegsejtjeid egy adenozin nevű anyagot termelnek, amelytől fáradtnak érzed magadat. A koffein nagyban akadályozza ennek az anyagnak a termelését, és így nem érzed magadat fáradtnak – ettől pedig könnyebben is edzel.

Fontos! Ha szívproblémáid vannak, ne fogyassz feketét, vagy ha esetleg rosszul érzed magad a kávétól, akkor először kérdezd meg a háziorvosodat arról, fogyaszthatsz-e koffeintartalmú italokat edzés előtt. Lényeges, ha nem tapasztalsz rosszullétet, akkor se vidd túlzásba a kávéivást, tehát mértékletesen vele és a koffeint tartalmazó italokkal!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!