Ilyen borzasztóan „egyszerű” a számhordozásos szolgáltatóváltás

írta Arany Gábor 872 views0

Nem kell hozzá más, csak egy elhatározás. Vagy egy csalódás, ami miatt váltanál. Nem árt egy csipetnyi kitartás sem. Ja, és türelemből is kell egy nagy kanállal.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Felmondjak, ne mondjak?

Hűséges típus vagyok. Magánéletben, munkában és a mobilszolgáltató terén is. Persze csak 

addig, ameddig nem néznek hülyének.

Megszűnik a tarifacsomagom, amit pedig helyette ajánlottak, nem veszi be a gyomrom. A szolgáltatómtól telefonhívást kaptam, hogy most azonnal átraknak egy hasonló csomagba, mert a mostani megszűnik. Szinte ugyanaz, jó lesz az nekem – gondolták. Mondtam, „mélezzék” át. Telefonos kisasszony – érthetően – nem e-mailes kisasszony, így nem küldheti át – vagy nem tudja. Lényegtelen is. Mondtam, majd neten megnézem vagy besétálok az ügyfélszolgálatra.

Így is lett. És milyen jól tettem. Kiderült, hogy az eddig megszokott adatforgalmamat, ha felhasználom, akkor mostantól nem lelassul az adatforgalom, hanem leáll és járulhatok a kasszához. Furmányos.

Évtizedes hűséges kapcsolatomban megcsalva éreztem magam.

Ügyfélszolgálatnál azt mondják, máshol is így van ez, ezért nem érdemes elmennem. De nem kell mindent elhinni.

Higgyetek, elmenni mindig érdemes!

Nem kell Poirot nyomozónak lenni, hogy kiderítsük: „van élet a halál után is”. Azaz, van olyan szolgáltató, ahol hasonló tarifában nem áll meg a netes élet a szerződött adatforgalom felhasználása után. Nem minden a pénz – mondják, csak a szolgáltatók nem mindig hallják!

Hab a tortán, hogy a végén még olcsóbban is jövök ki. Erre mondják (meg a bankszámlára és jó néhány elkényelmesedett szolgáltatás-igénybevételre), hogy ne ragadj le, nézz körül, spórolj, válts!

Felvértezve és biztosra menve bementem egy plázás ügyfélszolgálatra, hogy előre mindent megkérdezzek.

Hideg élelmet nem vittem, pedig jól jött volna.

A lábam pedig csak azért nem gyökerezett le, mert beton volt alattam, s mert fel-alá járkáltam. Ha jól emlékszem, akkor az 53. percben kerültem sorra, amit az ügyfélszolgálatos meg is jegyzett. Ja, kitartó az ember, ha mobilszolgáltatót akar váltani.

A részletek egyeztetése már csak 20 percet vett igénybe. Az előfizető adatainak pontosítása után kiderült, hogy átírást is le kell vezényelni, mert ha az adatok nem egyeznek, az adathordozás fennakad. Mint megtudtam, ezt a legegyszerűbb annál a szolgáltatónál intézni, ahonnan eljövünk. Még akkor is, ha ezt a „hűtlen” szolgáltató ügyfélszolgálatosa nem akarja elhinni, és vissza akar küldeni az új, leendő szolgáltatónkhoz. Megtörtént…

Vissza az új szolgáltatóhoz, hogy odaát azt mondják, itt csináltassam meg, gyorsabb, egyszerűbb.

Nagyjából háromszor pattantam le, ide és oda. Ráment egy estém

fél kilenctől este 10-ig (közben meg is jegyezték az ügyfélszolgálatosok, hogy mit akarok én este fél 10-kor; ügyet intézni, ha már pénteken 10-ig vagytok nyitva…), valamint a szombati bő(!) fél napom.

További érdekesség, hogy ahány ügyfélszolgálatossal beszéltem, annyiféle infóval találkoztam, és minden esetben a központtól kértek tájékoztatást, ha valamivel nem értettem egyet vagy éppen kiderült egy újabb apró betűs rész. Mint például az, ha új helyen kötök szerződést, de nem egyből vásárolok akciós hűséges készüléket (mert nem volt raktáron és átirányítottak egy másik boltba), akkor elvileg már ötezer forint kötbért kellene rám verniük.

Ezt is olvasd el (kattints)! Íme, ahol szeretik az ügyefeleket

Persze, magyar ember ennyi idő után – éhesen, szomjasan és megfáradtan – nem hagyja magát, az utolsó csepp vérével is küzd az igazáért. Így is lett, kötbér bár számlán megjelenik, ha nem mondok fel a hűségidőn belül, akkor mégsem kell kifizetni.

A szolgáltatóváltás olyan, mint a megfáradt kapcsolat, egy frusztrált válás: az egyik fél nagyon menne, a másik pedig ragaszkodna. Amikor pedig azt látja, hogy nem tudja visszatartani kedvesét, akkor keresztbe tesz, sőt viszi a házat és az autót. Ez esetben csak egy teljes havidíjas hónapot,

mert bár még csak 2 nap telt el a hónapból, nincs részarányos elszámolás, nincs méltányosság, teljes hónap van. Csak azt nem tudom mire, ha a maradék huszonvalahány napban már ki lesz kapcsolva a számom náluk, mert az új szolgáltató szolgáltat.

Mondják, veszett már több is, de azért csak bosszantó, hogy 2 nap munkáért (szolgáltatásért) én sem kapok egyhavi fizetést…

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!