Így vernek át a bevásárlóláncok: 8 trükk

írta KJ 2 381 views0

Tudtad, hogy egy felmérés szerint a fogyasztók ugyanazt a kólát finomabbnak ítélték meg, amikor a dobozon/palackon fel volt tüntetve a közismert márka egyike? Az ilyen eset bizonyítja, hogy a vásárlói szokásainkat sokszor a tudatalatti befolyásolja. Íme, 8 módszer, amivel a nagy bevásárlóláncok téged is átejtenek.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

1. Friss virágok

Sok nagy bevásárlóközpont friss gyümölcsöket, vagy virágokat tetet a kirakatok elé. Ezzel azt érik el, hogy a termékek frissességére asszociálj, és automatikusan azt képzeld, hogy minden, amit ott fogyasztasz, valóban friss. Ugyanezt a hatást nyilván nem érnék el, ha fonnyadó növényeket rakatnának ki…

2. A banán színei

A banán frissességének megfelelően változtatja a színét, és a tanulmányok arra jutottak, hogy az emberek a banán megbarnulása előtti színárnyalatot tartják a legvonzóbbnak. Ezért sok boltban a polcokra olyan banánokat halmoznak fel, amelyek épp a megtrutyisodás előtt tartanak.

Nem a te hűtőddel van tehát a baj, ha a szép sárga banán, amit tegnap vettél, másnapra barna lett…

Így vernek át a bevásárlóláncok: 8 trükk

3. Egy szép nagy doboz gyümölcs

Több bevásárlólánc él azzal a trükkel, hogy az egyetlen nagy doboznyi gyümölcsöt elválasztófalakkal látják el. Így az több, kisebb doboznyi gyümölcsnek látszik, és akár azt is hihetnénk, hogy a frissen érkezett almák dobozait most pakolták egymás tetejére.

Az igazság az, hogy a sok „kis doboz” egyetlen nagy doboz, és az alján heverő almák – egy brit lap szerint – akár egy éve is ott lapulhatnak már.

Alapvető élelmiszerek? Kérjük, fáradjon a bolt végébe!

Az olyan alapvető élelmiszerekhez vezető út, mint a tej vagy a tojás, általában az egész bolton át vezet. Ez nem véletlen, hiszen így esetleg megakad a szemed az odavezető séta alatt valami színes, drága terméken, amit pont szemmagasságban helyeztek el.

Így vernek át a bevásárlóláncok: 8 trükk

5. Ha nem látod, nem is veszed meg!

Alapvető trükk, hogy az olcsóbb termékek a polc legalján vannak, míg a drágábbak szemmagasságban. Valljuk be, a legtöbb ember nem veszi a fáradtságot, hogy hajlongjon – így pedig a drágább terméket is viszi haza. A cégek sokszor fizetnek azért, hogy a termékeiket feltűnőbb polcra helyezzék.

Ezt is olvasd el (kattints ide)! Ekképpen vernek át az aukciós oldalakon: vásároltunk és szívtunk

Így vernek át a bevásárlóláncok: 8 trükk6. Kamu lejárati dátumok

Nem csak a lejárt ételt „éri meg” újracímkézni, de néha a soha le nem járó terméket is felcímkézni. Az ásványvíz, a szóda vagy akár a fogkrém is kaphat lejárati dátumot, noha ezeknek hosszú évekre van szükségük ahhoz, hogy lejárjanak. Ez azért van, hogy a naiv vásárló kidobja azokat, és vegyen egy újat.

7. Kamu ásványvíz

Magyarországon – remek vízforrásaink okán – szerencsére odafigyelnek erre, de más országokban sok gondot jelent, hogy nem ellenőrzik az ásványvíz forrását. Sőt néhány terméknél az is kiderült, hogy magas sótartalmuk miatt az italok dehidratálták a fogyasztót, ahelyett hogy felfrissítették volna.

8. „Zöld termékek”

Több országban vissza lehet élni azzal, hogy nincs definiálva a „zöld” vagy „organikus” termék fogalma. Ezért érdemes inkább a következő jelzőkre ügyelni: „természetes alapanyagok használatával” vagy „mesterséges kémiai anyagok használatának mellőzésével” készült termékek.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!