Így rontod el edzésen a húzódzkodást, ám itt a megoldás!

írta KJ 3 525 views0

Azt hiszed, minden gyakorlatot jól végzel a konditeremben vagy otthon? Te is rosszul húzódzkodsz, ha a következő bakikat véted, azonban mis segítünk, hogy korrigáld a hibákat!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Így rontod el edzésen a húzódzkodást, ám itt a megoldás!1. Nem engeded le magad teljesen

Oda szoktál figyelni egyáltalán arra, hogy melyik izomcsoportod segítségével húzod fel magadat? Nyilván nem kellene meglepetésként érjen, de húzódzkodáskor a mozgás jelentős részét a hátizmod végzi (vagy legalábbis annak kellene).

A hátizom nem sokat dolgozik, ha alapállásban meg van hajlítva a karod, holott egyenesnek kellene lennie. Ha csak félig végzed el a mozdulatot, akkor nem hagyod, hogy a széles hátizmod (musculus latissimus dorsi) teljesen kinyúljon. Így viszont arra készteted a testedet, hogy a karjaiddal végezze el a munka nagy részét.

A megoldás az, hogy alapállásban úgy fogd a rudat, hogy a karod egyenes maradjon, így engedd le magad teljesen. Ha még nem tudod felhúzni magad, nem gond, akkor is próbáld meg! A kiinduló póz már akkor sem ideális, ha csak egy kicsit is be van hajlítva a könyököd.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!