Így csapnak be az étteremben: a svédasztalos menük pszichológiája

írta Szabó B. 5 157 views0

A legnagyobb üzlet a svédasztalban az, hogy egészen biztos vagy abban, minden egyes forintot megért a vacsorád. De vajon igaz ez? És ha igaz, miért tudják hosszú távon üzemeltetni az éttermüket a tulajdonosok? Vajon hogyan tudják elérni, hogy a vendégek állandóan visszatérjenek, miközben még nyereséget is termelnek?

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Így csapnak be az étteremben: a svédasztalos menük pszichológiája1. Rugalmasan tervezik a menüt

Minden sikeres étterem ügyel rá, hogy gazdaságosan zárja a napot, tehát nagyobb bevétele legyen, mint kiadása.

Ha hiszed, ha nem, erre a svédasztalos büfék is képesek, köszönhetően annak, hogy jóval rugalmasabbak, mint az „étlapos helyek”. Utóbbiak fix menüt készítenek, amit általában szezonálisan frissítenek, tehát ragaszkodniuk kell az alapanyagokhoz évszakokra lebontva. Ezzel szemben a svédasztalos éttermek az év minden egyes napján új menüt és ételkínálatot állíthatnak össze annak megfelelően, milyen alapanyagok érhetőek el és melyek olcsók az aktuális héten.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!