Hátizomgyakorlat: 4 érv, miért ne végezz lehúzást tarkóig

írta KJ 5 300 views0

Eredetileg érveket kerestünk az elöl, illetve hátul való lehúzásos gyakorlatok mellett és ellen, de a testépítő honlapok egyértelmű választ adtak: csak ellenérvek vannak a tarkóhoz való lehúzással szemben (a képen így, azaz rosszul végzi a gyakorlatot a férfi). Itt 4 meggyőző érvet találsz, miért ne eddzed a hátizmaidat ezzel a módszerrel.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

A gépet nem erre találták ki

A legtöbb húzódzkodó gyakorlatokra való gépet nem igazították az összes testmérethez, és ezért sok férfi előre dől a gép használata közben. Ezt azért szokás tenni, mert félünk, hogy a nagy lendülettől esetleg fejen találjuk magunkat a rúddal, amit a kezünkben fogunk – és persze az sem segít, hogy sokan lusták az ülés magasságának állításával bajlódni, illetve sietve, kapkodva végzik a gyakorlatot. Ez utóbbi szintúgy növeli a baleset esélyét.

Hátizomgyakorlat: 4 érv, miért ne végezz lehúzást tarkóig

Túl erős nyomást helyez az előrehajolás a gerincedre és a nyakizmodra, ami növeli a későbbi sérülés esélyét. A képen látható férfi jól végzi az edzést, ugyanis a kart az arca előtt húzza le egészen a nyakáig, nem pedig helytelenül, azaz hátul a tarkóig.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!