Hátizomedzés: 4 gyakori és veszélyes hiba

írta KJ 2 561 views0

A hát megedzése nem egyszerű feladat, hiszen a nyakadtól az alfeledig végig kis és nagy izmok, valamint inak húzódnak. Ezekre mind figyelni, együtt megdolgozni, sérülés nélkül kigyúrni komoly kihívást jelent még a testépítőknek is. Számos hibát lehet véteni az ilyen gyakorlatoknál. Mi most a 4 leggyakoribb baklövést nevezzük meg az alábbiakban.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

2. Veszélyes guggolás

A guggolás, mint minden olyan gyakorlat, amely szilárd testtartást igényel, megdolgozza az egész hátizmot. Ennek ellenére sokan nem ügyelnek arra, hogy valóban helyes legyen az a testtartás minden egyes mozdulatnál. Ez főleg a görbe hátnál mutatkozik meg.

Képek forrása: pad3.whstatic.com, functionaltrainingcoach.com
Képek forrása: pad3.whstatic.com, functionaltrainingcoach.com

Ne púposítsd a hátad! Ha elköveted ezt a hibát, akkor porckorongsérvet kaphatsz, mely pontosan olyan ronda, mint amilyennek hangzik. Először is nyomd ki a mellkasodat, tárd szét a térdeidet, és úgy guggolj!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!