Hátizomedzés: 4 gyakori és veszélyes hiba

írta KJ 2 560 views0

A hát megedzése nem egyszerű feladat, hiszen a nyakadtól az alfeledig végig kis és nagy izmok, valamint inak húzódnak. Ezekre mind figyelni, együtt megdolgozni, sérülés nélkül kigyúrni komoly kihívást jelent még a testépítőknek is. Számos hibát lehet véteni az ilyen gyakorlatoknál. Mi most a 4 leggyakoribb baklövést nevezzük meg az alábbiakban.

A cikk még nem ért véget, lapozz!

1. Az alsó hátizom hanyagolása

Az alsó hátizmot nem igazán szokták megedzeni, pedig kellene. Aki egyáltalán tud erről a hiányosságról, az csak legyint, és azt mondja, „minden álló vagy guggoló gyakorlat megdolgozza az alsó hátat, ezért nem kell azzal külön foglalkozni”. Ez persze körülbelül akkora „bölcsesség”, mint az a kijelentés, miszerint „nem kell lábat edzeni ha futni jársz”.

A felhúzások (deadlift) számos más izom mellett az alsó hátizmot is rendesen megerősítik, ahogyan a hiperhajlítás is különösen jó erre a célra (ha nem tudod, mit a hiperhajlítás, akkor nézd meg a fenti videót!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!