Feltölt energiával, laktató és egészséges ez a finom inni- és ennivaló

írta Arany Média 4 568 views0

Az életünkben nagyon sok minden pótolható – barát, barátnő, vagyontárgyak, munka. Egyvalami viszont nem! Az egészség. Erre a lehető legnagyobb figyelmet és energiát kell fektetnünk, mert bár úgy tűnik, hogy látható következmények nélkül bármit megtehetünk – jelen esetben megehetünk –, az igazság az, hogy ha csak harminc év múlva is, de a testünk benyújtja a számlát. Összeszedtünk két olyan receptet, amivel sokat tehetünk az egészségünk megőrzéséért. Megéri ráfordítani az időt!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

1. A gyümölcsös smoothie nem csak finom, de roppant egészséges is

Nem is gondolnánk, hogy ezt az itthon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő koktélcsodát mennyire egyszerű elkészíteni. Jóformán csak össze kell turmixolni a hozzávalókat, majd jöhet a fogyasztás!
A választásunk most egy különleges, szedres-mangós smoothie-ra esett. Ahhoz, hogy a képen látható koktélcsodát „hitelesen” tudd lemásolni, szükséged lesz egy narancsra és két banánra, amit karikákra először szeletelünk.

A narancs nem csak ízesítés, hanem díszítés szempontjából is fontos szerepet tölt be. Ha ezt az akadályt sikerrel vetted, akkor a felszeletelt „vitamincsomagokat” a turmixgépbe öntjük, amihez egyenként hozzáadjuk az előre kiporciózott mangót – a csésze és a deciliter lesz a mértékegységünk. Ezt követi a körülbelül hat deciliter joghurt, két csésze fagyasztott gyümölcs – mi a szedret választottuk, de ha nem szereted, nyugodtan ízesítsd a koktélodat eperrel, áfonyával vagy meggyel –, egy csésze narancslé (ha vastagabb réteget szeretnénk, akkor használjunk többet is) és egy csésze tej.

Feltölt energiával, laktató és egészséges ez a finom inni- és ennivaló

Ha ezeket mind beleöntjük a turmixgépbe, akkor jöhet a „darálás”. Mindössze néhány perc, és már tálalhatjuk is. Az egész művelet tíz-tizenöt percet vesz mindössze igénybe.

Amennyiben ezzel vagy ehhez hasonló vitaminbombával kezded a napot, sokkal energikusabbnak és fittebbnek fogod érezni magad. Nem beszélve arról, hogy a téli hónapokban muszáj pótolnunk a vitaminokat, ha nem akarunk hosszabb-rövidebb időre ágynak esni.

2. Brokkolis-fetás omlett

A brokkoli negatív reklámja miatt kevesen döntenek úgy, hogy az életük alapanyagául használják, holott tele van vitaminnal. Hasonló cipőben jár a spenót is, amit még egy rajzfilmsorozattal – Popey, a tengerész – is „reklámoztak” mindhiába.

Na de majd mi most megmutatjuk, mitől döglik a légy, avagy milyen étel is az a brokkoli. Merthogy szerkesztőségünk tagjai sem rajongtak érte – egészen mostanáig!

A brokkolis-fetasajtos rántottát akár tartalmas reggeliként, vagy könnyed vacsora gyanánt is fogyaszthatjuk. Az elkészítéséhez mindenképp szükségünk lesz apróra vágott brokkolira, két vagy több (attól függ, mekkora adagot szeretnél készíteni) tojásra, két evőkanál morzsolt fetasajtra, egy teáskanálnyi szárított kaporra, és két szelet rozskenyérre.

Feltölt energiával, laktató és egészséges ez a finom inni- és ennivaló

Az elkészítése roppant egyszerű, ugyanis a hozzávalók felverésével és a felvágásával együtt csupán negyedórányi munkát vesz igénybe – igazi pasis meló.

Ezt is olvasd el (kattints)! 5 mikrós kaja villámgyorsan – extra kényelmes fickóknak

A leheletvékony olajréteget felmelegítjük a serpenyőben, amihez hozzáadjuk az apróra vágott brokkoliszeleteket. Cirka két-három perces sütés-főzés után hozzáadjuk a morzsolt fetasajtot és a szárított kaprot, majd végül ráöntjük a felvert és csomómentesre kevert tojást.

A serpenyő teljes tartalmát további öt-hat percig sütjük. Az illatokból és az állagból meg tudjuk ítélni, hogy van-e szükség még további sütésre, főzésre, vagy lehet-e tálalni.

Fűszerezhetjük tetszés szerint. Amennyiben jónak ítéljük, tányérra tesszük az ételt, amit két szelet pirított rozskenyérszelettel fogyasztjuk.

Ha ezzel az étellel indítod a napodat, akkor garantáltan ebédig tele leszel energiával!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!