Ennek az ízletes proteinbombának nehéz ellenállni

írta Arany Média 1 831 views0

Ha újév napján megfogadtad, hogy egészségesebben fogsz élni, és még tartod, akkor íme, egy kis ösztönzés. Told a kalóriát egészségesen!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Az egészséges, diétás ételek császára

Ennél jobb fantázianevet aligha tudtunk volna adni ennek a proteinbombának. Az alkotóelemeket külön-külön is szeretjük – a káposzta lehet az egyedüli gyenge pont, de mindenképp el kell fogadnunk, hogy nagyon egészséges –, együtt pedig valóságos íz-orgiát okoz.

A hozzávalók a következők: szükségünk lesz két kanál olívaolajra, egy vöröshagymára, tizenöt dekagramm babra – a vöröset ajánljuk –, két teáskanál szójaszószra, sóra és őrölt fekete borsra, négy darab tojásra – vagy többre, a személyek számától és étvágyától függ –, egy csokor kelkáposztára és nem utolsó sorban kedvenc sajtunkra.

Elkészítése: a kategóriája szerint a könnyű csoportba tartozik, ugyanis amellett, hogy semmilyen szakácsbravúrt nem igényel, az előkészületekkel együtt mindössze fél óra alatt össze is „rittyenthető”. A munkához két serpenyőre, edényre lesz szükségünk: az egyikben a tojást, míg a másikban a szaftos babos-kelkáposztát készítjük el.

A két evőkanál olívaolajból az egyiket az első serpenyőnkbe öntjük. Miután az olaj kellően forró – közepes lángot elég használni, nehogy idő előtt odaégjen –, beleöntjük az apróra szeletelt hagymát.

Miután üvegesre pároltuk, hozzáadjuk a babot, amit ízlés szerint sóval és őrölt fekete borssal ízesítünk. Kicsit hagyjuk „főni a saját levében”, amíg kellően megpuhul – kóstolni ér közben –, majd hozzáadjuk az utolsó alkotóelemünket, a káposztát. Az egész „proteinproduktumot” addig főzzük, amíg a káposzta puha nem lesz. Ez az attrakció körülbelül negyed órát vesz igénybe. Amint megvagyunk vele, levesszük a tűzről, fedő alá tesszük, és a lehetőségekhez mérten melegen tartjuk.

Ha ezzel megvagyunk, hozzáfoghatunk a csinos tükörtojások elkészítéséhez. Egy tiszta, „szűz” serpenyőben használjuk fel a másik kanál olívaolajunkat. Amint az olaj jellegzetes, sercegő hangot ad, megtörjük a tojást. Tipp: érdemes ezt egy pohárba ütni, ugyanis így elkerülhetjük, hogy tojáshéj is kerüljön a fehérje mellett az ételünkbe.

Kép forrása: www.foodnetwork.com
Kép forrása: www.foodnetwork.com

Ezt is olvasd el (kattints)! 3 ínycsiklandozó csirkés étel, amit edzés után fogyaszthatsz

A négy (vagy több) felütött tojást a sárgájával és a fehérjével együtt beleöntjük a serpenyőbe. A kiváló minőségű tükörtojások elkészítése óvatosabb eljárást von maga után, ugyanis amíg a babos-kelkáposztánál elmerülhetünk pár percig egy finom pohár bor „ölelésében”, addig a tojásoknál ezt nem tehetjük meg, mert két perc alatt megsülnek. Amint ezzel is megvagyunk, részben hozzáfoghatunk a tálaláshoz: a tojásokra vagy mellé rakjuk a tányéron a babos-kelkáposztát.

Mielőtt riasztanánk a családot, barátokat a „vályúhoz”, el kell készítenünk a ropogós kenyeret. Elegáns, apró csíkokra reszeljük a kedvenc sajtunkat, majd eldöntjük, milyen módon kívánjuk elfogyasztani. Bár a recept nem írja, ha ránk hallgattok, akkor készítetek belőle egy könnyed sajtos bundás kenyeret, ami nem csak finom, de mérhetetlenül tápláló is. Tipp: nagyon kevés zsírt használjatok!

Ha úgy döntötök, hogy összeütitek ezt a fehérjében gazdag, több mint háromszáz gramm proteint tartalmazó ételt, nyugodtan küldjetek róla fotót, szívesen fogadjuk! De magát az ételt is – kenyerezzetek le!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!