8 hasznos fűszernövény, amit be kell szerezned

írta Szabó B. 2 283 views0

Csodát önmagában semmilyen kiegészítőtől nem várhatsz, de keresve sem találnál hatásosabb és természetesebb emésztésserkentőket, mint amit a gyógy- és fűszernövények kínálnak. Változatosan felhasználhatod ezeket, ízletesek, különlegesek, de mindenekelőtt hasznosak. Lássuk a listát!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

1. Csili – Ha bírod a csípőset, a csili valószínűleg nem ismeretlen vendég a konyhádban. Akkor is felhasználhatod, ha nem tudsz, vagy szeretsz főzni/sütni, hiszen szárítva, vagy frissen szeletelve szintén beleszórhatod az ételbe. Nem csak az emésztést serkenti, még a zsírsejtek növekedését is gátolja!

2. Fahéj – A fahéjat Magyarországon inkább az édes ízek fokozása során vetjük be, pedig sok helyen a húsokat is fűszerezik ezzel a különleges alapanyaggal. Bármelyik irány áll közel a szívedhez, az biztos, hogy a fahéj izgalmas és intenzív íze mellett csökkenti a vércukorszintet, serkenti az emésztést és még antioxidáns hatása is ismert.

8 hasznos fűszernövény, amit be kell szerezned – serkentik az emésztést!

3. Gyömbér – A gyömbér ugyan kifejezetten kellemes ízvilágot tartogat, ha kicsit is többet használsz belőle, bizony számolhatsz a csípős mellékhatással. Normál mennyiségben azonban nyugtatja a háborgó gyomrot, enyhíti a puffadást és persze felpörgeti a bélmunkát. Próbáld ki jéghideg üdítőbe, vagy éppen forró teába reszelve!

4. Köménymag – A kömény sokoldalúan használható gyógy- és fűszernövény, függetlenül attól, hogy mag, vagy por formájában fogyasztod. Nagyon jól enyhíti a puffadást és a gyomorbántalmakat, nem véletlen, hogy a babáknak is sokszor köményteát főznek a pocakfájásra. Az emésztést felpörgeti, de egyúttal étvágyat is csinálhat, úgyhogy bánj vele csínján!

5. Kurkuma – A kurkuma jellegzetes ízével sokan nem tudnak azonosulni – tény és való, a magyar konyhától távol áll az ízvilága. Pedig nem ártana megbarátkozni vele, ugyanis amellett, hogy segít formában tartani a testedet, kifejezetten jót tesz az ízületeidnek, ami az edzés során nem utolsó szempont.

8 hasznos fűszernövény, amit be kell szerezned – serkentik az emésztést!

Ezt is olvasd el (kattints ide)! 7 szuper fűszernövény, amit termeszthetsz

6. Szerecsendió – A szerecsendió méltatlanul népszerűtlen, de legalábbis semmi sem indokolja, hogy ritkán használjuk. Felpörgeti az emésztést, enyhíti a puffadást, ám nem árt vele vigyázni, ugyanis nagy mennyiségben hallucinogén. Persze olyan intenzív, hogy véletlenül nem tudod túladagolni… Reszeld burgonyapürébe, vagy fokhagyma krémlevesbe!

mustarmag7. Mustármag – Kedveled a mustárt? Akkor itt az ideje, hogy beszerezz egy valóban jó minőségű, gazdag változatot belőle, ugyanis a mustármagok a leghatékonyabb anyagcsere gyorsítók közé tartoznak, ezáltal elősegítik a fogyást. Szerencsére bármilyen húsétel mellett megállják a helyüket!

8. Fekete bors – Alapvető fűszerünk a bors, bátran mondhatjuk, hogy szerencsére. Talán nem is gondoltál rá idáig gyógyhatású alapanyagként, pedig a bors emésztésserkentő, szélhajtó és antibakteriális hatásokkal is bír. Persze pikáns, akárcsak a többi anyagcsere gyorsító ízesítő, de ha ez nem zavar, akkor ne szűkölködj a használatával!

A cikk még nem ért véget, lapozz!

Szólj hozzá!